Dag 4 i utmaningen

Det som finns i min väska är utmaningen idag. Men ärligt talat? Ibland har jag en tygpåse, ibland en axelväska och en ryggsäck. Men det jag oftast har med mig oavsett hur jag bär det är; 

  • Hemnycklar
  • Mobilladdare (om jag vet att jag blir borta hela dagen tillexempel) 
  • Plånbok 
  • Anteckningsblock och penna 
  • Teori, studiehäfte körkortsboken

 

Intervjun i lokaltidningen 

HÄR kan ni trycka för att komma till intervjun. 

Den innehöll mycket samtidigt som det smugit sig in några faktafel. Men samtidigt förstår jag reportern. Hade ju alla tre barnen med mig och ja, hålla koll på dem samtidigt som jag skulle svara på frågorna – det kan ju bli lite rörigt. Men som sagt, en bra artikel tycker jag. 

Min psykiska ohälsa 

Jag har ifjol, när Ebba var ett halvår gammal ungefär, gästbloggat hos en annan bloggare. Hittade dit idag igen. Läste igenom min text. Och allt slog mig igen. Saknaden. Sorgen. Ilskan. Ensamheten. Men också kärleken för barnen. Vilka det är som ställt upp och ännu orkar lyssna på mig. 


Mitt inlägg som jag skrev som gästbloggare? Det finner du HÄR… 

Dag 3 i utmaningen

Min favoritårstid är och kommer alltid vara vintern. Men då räknar jag inte den numera slaskiga vintern som vi har här i Huskvarna utan det ska vara rejält med snö, metervis. Höga högar med snö så man kan åka pulka, bra snö i slalombacken så man kan åka utförs. Snöbollskrig, mula någon med snö i ansiktet, snabbt ha ner handen innanför någons ytterkläder (vid nacken) och ner med lite snö. Bygga snögubbar och göra snöänglar. Vara ute en heldag med snöskotern. Skridskor på sjön. Varmchoklad och grilla korv över en öppen eld. Det är detta som jag saknar. Det är detta som är vinter för mig. Norrländsk vinter. Det är så det ska vara. 

Tre flickor för två år sedan 

Jag var i vecka 25 (24+3) med Ebba i magen. Mådde vid den här tiden helt okej förutom att jag kände av foglossning lite då och då samt hade lite sammandragningar emellanåt. 

Samantha och Mary på väg hem från förskolan den dagen. Och oj vilken kärlek de alltid visat varandra! Här; hand i hand genom livet. 

Hinder mot att vara nyttig 

Jag vill ju som sagt äta mer nyttigt. Jag vill få en mer hälsosam kropp och mer hälsovänligt tankesätt. Men det som på några sätt hindrar mig att komma dit är dessa saker: 

  • Jag är sockerberoende. Dricker ett glas på cirka 4 dl oboy på morgonen och sedan oftast 5 dl Cola om dagen, minst. 
  • Jag äter inte så mycket grönsaker (det jag äter i grönsaksväg är: tomat, gurka, isbergssallad, vitkål, stuvad spenat, paprika, broccoli (ej färsk utan i tex paj enbart) och frysta grönsaker som jag i för sig inte tuggar utan bara sväljer.) 
  • Äter inte keso, produp eller kvarg. 
  • Är allergisk mot apelsin och kiwi samt färska jordgubbar. Känslig mot mejeriprodukter (i för stora mängder). 
  • Ska vara samma mat för hela familjen, dvs inga nötter alls, ingen koppling till skaldjur. Ska det vara fisk eller kyckling ska det finnas bra alternativ i annat kött också men alla tillbehör + allt annat på bordet ska passa både tex kyckling och nötköttet. 

Har ni tips?  

En frukost där jag för ovanlighetens skull även tog surdegsbröd till. 

  

Dag 1 i utmaningen 

  1. Jag är en lejonmamma när någon går på mina barn.
  2. Jag är en bekännande kristen sedan 2001. Innan dess trodde jag på Gud men hade ingen personlig relation till Honom.
  3. En del i min närhet anser att jag fuskar då jag övningskör och kör med ned automat.
  4. Jag har svårt att hålla i pengar när det bara är abstrakt (på kort) men mycket lättare då det är konkret (kontanta medel).
  5. Favoritchipsen är sourcream and union.