En punkt i livet 

Ibland kommer man till insikt att saker och ting bör ändras. Man kommer till en punkt i livet där det helt enkelt inte fungerar längre. Nu går jag inte in i detaljer vad det är jag tänker på i den här situationen men.. Det är något som måste ändras på helt klart. Dels för mitt egna måendes skull men även för alla runt omkring också. Det är så svårt att inse att man faktiskt behöver ta tag i det nu, när man skjutit på detta i flera år av olika skäl. 


Jag finner det tröstrikt att de som verkligen står mig nära vet om vad det handlar om och helt enkelt stöttar mig i detta. Och jag har även en dialog med Gud om detta. Jag vill att det ska lösa sig till det bästa. För alla. 

  • ”Inte ens i den mörkaste dal fruktar jag något ont, ty du är med mig, din käpp och din stav gör mig trygg.” Psalm 23:4
  • ”När jag är rädd att tappa fotfästet håller din godhet mig uppe, Herre. När mitt hjärta är fullt av bekymmer gör din tröst mig glad.” Psalm 94:18-19
  • ”Välsignad är vår herre Jesu Kristi Gud och fader, barmhärtighetens fader och all trösts Gud. Han tröstar oss i alla våra svårigheter, så att vi med den tröst vi själva får av Gud kan trösta var och en som har det svårt.” 2 korintherbrevet 1:3-4
  • ”Du förvandlade min klagan till dans, du tog av mig sorgens dräkt och klädde mig i glädje.” Psalm 30:12

Författare: Annica

26 åring som har syn och hörselskada, samt Turner syndrom. Är gift och har tre mirakel till döttrar.

4 reaktioner till “En punkt i livet ”

Kommentera